Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności
Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Pszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej .
- Data publikacji strony internetowej: 2023-01-02
- Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2024-09-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa zawiera niezgodności lub wyłączenia wymienione poniżej.
- większość podstron serwisu spełnia wymagania WCAG
- niektóre obrazki i zdjęcia nie mają tekstu alternatywnego- mają one charakter promocyjny lub dekoracyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań
- występują pliki w formacie pdf
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
- odnośniki w części otwierają się w nowych oknach
- w obszarze strony internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Dokładamy wszelkich starań, aby w maksymalnym stopniu zapewnić dostępność naszej strony. W tym celu podejmujemy działania na rzecz usuwania poszczególnych niezgodności lub ograniczeń. Będziemy wdzięczni za każdą informację zwrotną.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację Dostępności sporządzono dnia: 2024-03-20
- Deklaracja Dostępności została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-11-13
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Wyłączenia:
- mapy;
- multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
- treści, które nie zostały przez szkołę lub na jej rzecz wytworzone albo przez nią nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której szkoła nie jest uprawniona;
- treści prezentowane w intranecie lub ekstranecie, opublikowanych przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawanych od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji;
- treści prezentujące dzieła sztuki i zabytki, materiały archiwalne, muzealia lub materiały biblioteczne, których nie można przedstawić w sposób dostępny cyfrowo, gdyż utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji: wiązałoby się z utratą autentyczności powielanego elementu lub nie jest możliwe z przyczyn technicznych, lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów;
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji;
są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. .
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
- osobą kontaktową jest: Izabela Widera
- e-mail: poczta@zspszow.slask.pl
- nr telefonu: +48324557165
Do wskazanej wyżej osoby można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura dotycząca dostępności cyfrowej
Każdy ma prawo do:
- zgłoszenia uwag dotyczących dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu;
- żądania zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu;
- żądania udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie, w tym wskazanie sposobu realizacji kontaktu;
- wskazanie, o którą stronę internetową lub jej element chodzi;
- jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, nastąpi niezwłoczne poinformowanie o tym wnoszącego żądanie oraz poinformowanie o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jednak nie będzie możliwe, może być proponowany alternatywny sposób dostępu do informacji.
Skargi i odwołania
W przypadku odmówienia realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Skargę można złożyć do organu nadzorującego z wykorzystaniem usług poczty tradycyjnej lub drogą poczty elektronicznej.
- Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pszowie
- Adres: ul. Romualda Traugutta 32
- E-mail: poczta@zspszow.slask.pl
- Telefon: +48324557165
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich..
Dostępność architektoniczna
1. Do budynku prowadzą dwa wejścia: główne - znajdujące się przy ulicy Romualda Traugutta oraz boczne od strony placu szkolnego przy sali gimnastycznej. W budynku znajdują się dwie kondygnacje: parter i piętro. Aby dostać się do budynku można skorzystać z podjazdu dla wózków umożliwiającego dotarcie do głównych drzwi wejściowych, przy których umieszczono dzwonek z domofonem – umożliwia wezwanie obsługi, która pomoże dostać się do budynku (portiernia) lub wezwanie pracownika sekretariatu, który pomoże załatwić sprawę. Dzwonki usytuowane są na wysokości ok. 150 cm (po prawej stronie przy wejściu głównym).
2. Przed budynkiem znajduje się przystanek komunikacji publicznej „Pszów Traugutta ZSZ”.
3. Przed wejściem do budynku zostało wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
4. Wejście od strony placu szkolnego jest dostosowane do osób niepełnosprawnych ruchowo i umożliwia dostęp do sali gimnastycznej, szatni oraz toalet dostosowanych do osób niepełnosprawnych ruchowo.
5. Osoby niewidome i słabowidzące mogą zostać zaprowadzone do wskazanego miejsca np. sekretariatu.
6. Krawędzie schodów zostały oznaczone kontrastowo dla osób słabowidzących.
7. W budynku nie ma windy.
8. Na korytarzach znajdują się ławeczki i kanapy umożliwiające odpoczynek.
9. Korytarze budynku dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
10. W budynku znajdują się w pełni wyposażone gabinety pedagoga oraz psychologa.
11. W budynku znajduje się w pełni wyposażony pokój wyciszeń.
12. W budynku znajduje się pętla indukcyjna.
13. W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a.
14. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
15. Na terenie budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego i usług tłumacza online.
Informacje o dodatkowych udogodnieniach
Informacje o dodatkowych oświadczeniach
Inne użyteczne informacje o zapewnianiu dostępności
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|